4 Mayıs 2011 Çarşamba

MHP'li Vekil'den Öcalan İddiasına Cevap

MHP'li vekilden Öcalan açıklaması-MHP'li Vekil'den Öcalan İddiasına Cevap


Kürşat Atılgan, Şamil Tayyar'ın 'Suriye'de Öcalan ile aynı apartmanda oturdu' iddiası için bakın ne cevap verdi:

MHP Adana Milletvekili, emekli Tuğgeneral Kürşat Atılgan, gazeteci ve AK Parti Gaziantep milletvekili adayı Şamil Tayyar'ın 'Suriye'de Öcalan ile aynı apartmanda oturduğu' yönündeki iddialara cevap verdi. Atılgan, Öcalan ile aynı apartmanda oturmadığını ancak Öcalan'ın kendisinin ikamet ettiği aynı caddedeki bir apartmanda oturmuş olabileceğini söyledi.

Tayyar'ın, 'Suriye'de teröristbaşı ile aynı apartmanda oturan, 1994-97 yılları arasında askeri ataşelik yapan Adana Milletvekili Kürşat Atılgan mıydı?' şeklindeki sorusuna, Atılgan, "O kişi ben değilim, kim olduğunu da gerçekten bilmiyorum. Öcalan ile hiçbir görüşmem de olmadı. " cevabını vermişti.

Ancak yeni iddialar konusunda konuyla ilgili TBMM'de bir basın toplantısı düzenleyen Atılgan, hakkındaki iddialar konusunda verdiği cevabı yineledi. Atılgan, "Görevde bulunduğum dönemde mensup olduğum Kuvvet komutanının ve Genelkurmay Başkanlığı'nın verdiği görevler dışında iddia edildiği gibi ne terörist başı ile ne de buna benzer kişilerle herhangi bir görüşmem olmamıştır. Herhangi bir operasyonu önlemem de kesinlikle söz konusu değildir. Ben Şam'da TSK adına askeri ataşeydim ve kanunlarla belirlenmiş görevleri vardır. Bu görev iddia edildiği gibi bu görev alanı dışında kişilerle görüşmem söz konusu değildir. " diye konuştu.



Atılgan, Şamil Tayyar'ı iddialarını ispat etmek üzere TV programına çıkmaya davet etti, aksi takdirde kendisini müfteri ilan edeceğini söyledi. Atılgan, TSK'yı ve partisini yıpratmaya yönelik iddialar olduğunu ileri sürdü. Kürşat Atılgan, hukuki alanda mücadelesini sürdüreceğini belirtti.

Toplantıda gazetecilerin sorularını da cevaplayan Atılgan, iddialarla ilgili askeri cenahtan şu ana kadar herhangi bir açıklamanın gelmediğini, çünkü bu tür iddiaların ciddiye alınmadığını savundu. Atılgan, kendisinden önce görev yapanların 'Öcalan ile görüşmüş olabileceği' yönünde yaptığı açıklamasının hatırlatılması üzerine "Öcalan, 1980 ile 98 yılları arasında Şam'da bulunuyor. Benim bulunduğum süre zarfında hiçbir askeri ataşenin Öcalan ile karşılaşmaya muhatap olmadığını söyledim. Çünkü olsa haberim olurdu. Ama ben 14 seneyi bilemem. Benden önceki olup olmadığını bilmiyorum. " dedi.

Atılgan, bir başka gazetenin köşe yazarının 'Askeri ataşenin asansörde Apo ile karşılaştığı, ataşenin bunu daha sonra Alparslan Türkeş ile paylaştığı, Türkeş'in 'neden tabancanızı çıkarıp vurmadınız?' şeklinde sorduğu' yönündeki iddiasının sorulması üzerine "Benim söylediklerim doğrultusunda devletin arşivlerinde böyle bir şey varsa zaten yer alır. Dolayısıyla benim dışımda olan bir konuyu benimle irtibatlandıran bir müfteri çok merak ediyor ve bilgi almak istiyorsa devletin ilgili kurumlarına sorar. Onlar da ellerinde ne tür bilgi varsa bildikleri ölçüde verirler. Öcalan ile görüşen ben değilim diyorum. Ben Ağustos 2004'te Şam'da göreve baladım. Benim orada bulunmadığım bir dönemde olduysa bilemem. Türkeş ile babamın ilçe başkanı olduğu ortaokul çağım dışında hiçbir zaman ve yerde karşılaşmadım. Çünkü Kadirli'ye gelince bazen bizde kalırdı. " cevabını verdi.




Atılgan, 'Abdullah Öcalan, sizin de oturduğunuz üç katlı villada ikamet eden Suriyeli eski bir bakanın kaldığı eve zaman zaman gelip gitmiş olabilir mi?' sorusuna "Hayır, o çok eski bir bakan ve yönetime ters biri. O caddede çok katlı apartmanlar var. O cadde büyük bir caddedir. Merkezde denilen yaklaşık 25-30 villa var. Sanırım o çok katlı apartmanların birinde kalmıştır. Zaten adreslerin bir kısmı vardır. " ifadelerini kullandı. (Cihan Haber Ajansı)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder